Nu är sommaren här och vi vill passa på att informera lite om vad som har hänt och vad som är på gång.
Årsmöte genomfördes den 29 maj, då utsågs följande
förtroendevalda att verka fram till årsmötet 2018 som kommer att hållas den 11 juni
nästa år.
Styrelsens sammansättning är;
Ordförande: Anne Österberg
Vice ordförande: Katarina Andersson
Sekreterare: Camilla Alfalk
Kassör: Jeanette Thunwall
Ledamöter: Mikael Weining & Corey Burcher
Till revisorer valdes Anders Alfalk och Katarina
Nygaard-Oxing
Till valberedning valdes Michael Carlsson och Anna Jimmerfors
Styrelsen har sedan årsmötet genomfört två möten för att påbörja hösten verksamhet. Vi har bland annat diskuterat frågor som
uppstartsläger, tränare, träningstider, eventuellt samarbete med andra klubbar,
personal, kommittéer, riktlinjer/policys och sponsorer.
Styrelsens mötesplan tom januari 2018
· 10 augusti
· 19 september
· 1 oktober – planeringsmöte med kommittéerna
· 26 oktober
· 28 november
· 12 december
· 16 januari
Årsmötet är satt till den 11 juni 2018
Så här organiserar vi
oss
För att bli mer effektiva och låta fler vara delaktiga i
verksamheten så har vi inrättat tre kommittéer.
Kommittéerna är:
Cuper & Läger
Ordförande: Vakant
Ledamöter: Vakant
Styrelsens representant Corey Burcher (kan komma att justeras)
Trivselkommitté
Ordförande Marie Brinkestål
Ledamöter Vakant
Styrelsens representant Jeanette Thunwall
Träning, Tävling
& Tränare
Ordförande Michael Carlsson
Ledamöter Joakim Blom, Åsa Enocsson, Felicia Netteblatt
Styrelsen representant Mikael Weining
Varje kommitté kommer att bestå av 3-5 personer, är du
intresserad att bidra med din tid och kunskap för att utveckla föreningen så
kontakta gärna oss via mejl till kansliet@tyresobasket.se.
Vi är inte främmande för att starta upp ytterligare kommittéer så informera oss
gärna om vad du vill göra.
Ungdomsrepresentanter i styrelsen
Nytt för i år är även att vi har två stycken ungdomsrepresentanter kopplade till styrelsen. Det ska bli jättespännande att få ta del av våra aktivas syn på föreningen och vår verksamhet och vi välkomnar William Hauff (P02) och Isabella Onofri (F02)
Kansliet
Vi har sedan december då Jocke slutade inte haft någon
anställd personal på kansliet, detta innebär att vi under sommarmånaderna bara
har möjlighet att läsa mejlen, ärenden som inte är av akut karaktär kommer
att hanteras på styrelsens möte i augusti. Avsaknaden av personal har också inneburit att vi under vårterminen inte har haft möjlighet att genomföra lägerverksamhet som tidigare.
Vi har som ambition att ha anställd personal för att driva den dagliga verksamheten som styrelsen inte kan hantera mellan styrelsemöten. Vi påbörjat ett arbete för att
utröna vilken typ av anställning vi behöver och har ekonomiska resurser att hantera.
Vill du veta mer om vår verksamhet och våra planer, klicka på länken ”Det här är vi!”
Trevlig sommar önskar styrelsen!