Tyresö Basket logo
Tyresö Basket
Basket

Coach Forum

Hej Coacher och lagadmin

 

Här lägger vi upp kopia på email som skickat ut så att ni lättare ska kunna hitta dem.

 

Här är länken till vår Coach handbok - Röda tråden som vi ständigt försöker uppdatera och förbättra. Har du önskemål om innehåll så komplettera gärna.

 

 

Julavslutning 20/12/2024 + VIKTIG jullovs info
2024-12-12 21:01

Hej Coacher och lagadmin

fredag 20/12 kl 17-19 i Forellhallen är det dags för årets traditionella julavslutning. Vi bjuder på fika till alla spelare och föräldrar. P09 Gul & Röd kan träna kl 19:30-20:30, och HU17/Div 3 har träning som vanligt kl 20:30. Samtliga träningar i Fornudden är inställda den 20/12 så imorgon fredag 13/12 är sista träningen innan juluppehållet i Fornuddshallen.

På julavslutningen kommer vi att dela ut t-shirt i följande kategorier till lag födda 2010 och yngre.

  • Årets Kämpe t-shirt
  • Årets Stjärnskott t-shirt
  • Årets Kompis t-shirt

Det är laget som ska utse en spelare i varje kategori för lag. Ni coacher (eller representant från laget) kommer att presentera vinnarna på julavslutningen. Ni behöver inte skicka in vilka som ni utsett, men ni är ansvariga för att någon från ert lag annonserar det på avslutningen.

Vi behöver även hjälp av er coacher på golvet och med fika, svara på kallelsen så att vi vet hur många som kommer. Kallelse till julavslutningen kommer att gå ut ikväll, ni behöver inte göra något. Här är en preliminär agenda, mer detaljer kommer nästa vecka.

  • Kl 17 - Hälsa välkomna
  • Alla ner på golvet - Skottävling
  • King of the court
  • Skottävling med dam och herrlag.
  • Presentation av coacherna som i sin tur presenterar Årets Kämpe, Stjärnskott och Kompis.
    •    Prisutdelare - spelare från dam och herrlag
  •  Godis-regn
  •  Fika

Jullovet

  • Öppen hall den 23/12 kl 11-13, sen tar vi jullov.
  • Tyresö FF har bokat hallen för ST Cupen från 26/12-5/1.
  •  ALLA träningar i ALLA hallar är avbokade under jullovet, vill ni har träning så finns det kvällstider i Trollbäckshallen eller Wättingehallen (skola/fritids har hallen dagtid). Jag måste ha svar senast den 19/12 om ni vill boka.
  • Thomas har Raedy Christmas Camp 2-5 januari, i Fornuddshallen och Trollbäckshallen. Tre olika nivåer; Nybörjare, Mellan och Elit. Se hemsida för mer info och bokning.
  • Träningarna börjar igen tisdagen den 7/1.

PS… Glöm inte att se över era kallelser så att de inte går ut automatiskt över jullovet. Ta bort de kallelser som inte gäller. 

Vi ses i hallen!

Åsa och Thomas

Nyckel taggar
2024-11-13 14:45

 

Nyckel taggar
Som ni säkert märk så har kommunen ändrat hur våra taggar fungerar. Efter att kommunen bytt bokningssystem har de haft problem med det nya nyckel systemet.

Just nu fungerar våra taggar så här:

  1. Ni kan ställa upp dörren som olåst (används endast vid match arrangemang).
  2. Ni kan låsa en olåst dörr ÄVEN om det inte är ni som låst upp den. Mycket användbart om dörren är olåst när ni ska gå hem!
  3. Ni kan lägga in koden 2001.

Så här gör ni:

Blippa tagg och slå in din personliga kod: 

  • x56#2001# - För att lägga in koden 2001
  • x566# - För att radera kod som är inlagd på din tagg.
  • x55 - För att ställa upp dörren som olåst
  • x55 - För att låsta en dörr som är olåst

Av någon anledning behövs inte din personliga kod i Trollbäckshallen, utan ni blippar följt av ett av alternativen ovan.

 

VIKTIGT! Att ni koda av om ni vet att det inte är träning efter er, gäller speciellt på helger och lov. Det är bara den som lägger in en kod som även kan radera den.

 

Koder som vi lägger in och olåst dörr slutat automatiskt att gälla när vår bokning i hallen är slut. Det stå en tidsangivelse på dosan när man knappar in kod att den gäller till kl "x", det gäller bara om vi har bokningen i hallen. Har vi inte bokningen i hallen så slutar koden att fungera automatiskt.

 

Jag lägger upp koderna i vår coach forum på hemsidan, du kommer åt den när du loggar in på hemsidan (samma som Sportadmin). Lägger även in i vårt dokument Coach Handbok - Röda tråden

 

Har ni frågor så är det bara att hör av sig till kansliet.

Lagfoto
2024-10-17 22:01

Hej Coacher och lagadmin,

 

Nästa vecka har vi lagfoto på onsdag 23/10 och torsdag 24/10. Det betyder att de lag som har träning kommer att träna på halv plan och fotograferingen kommer att ske på andra halvan.

 

Jag kommer att skicka ut ett email to samtliga lag som ska fotas med en beställningsblankett och information från fotografen, samt schemat nedan.

Ni COACHER skapar en kallelse i SportAdmin och kallar ert lag till fotograferingen, samling 15 min innan er tid.

 

Här är scheman:

 

Onsdag 23/10

17:00

P13

17:20

F11

17:35

F10

18:00

P14

18:15

P09 Röd

18:40

HU17

19:00

Herr Div4

19:30

Herr Div 3

Torsdag 24/10

17:00

F12

17:15

Basketskolan

17:45

P11

18:15

F15/16

18:30

P15/16

18:45

F13/14

19:00

U19 + U20

19:30

P12

Fika och hallansvarig schema
2024-10-07 15:10
 

Hej coacher och lagadmin,

Här är schemat för fika och hallansvarig. Alla lag kommer att få ca en helg+1 dag, jag har bara lagt schemat tom sportlovet. Efter sportlovet börjar slutspelet så jag väntar med att fika schemat för sista månaderna till slutspelschemat är publicerat. EB lag har PREL, om ni har bortamatch denna helg så löser vi det så att ni inte behöver stå.

 

De helger som det är BasketEttan match (BEH) så är laget även ansvarig för entré och golvmoppning samt filmning. För passet kring matchen behövs det 2 i fik, 2 till entré, 4 golvmoppare och 1 filmning, dessa ska vara på plats 1 timma innan match start.

 

Tiderna är preliminära, kontrollera Profixio för att stämma av att inga ändringar är skedda. Man börjar 30 min innan första matchen för dagen, man går hem först när allt är städat och klart för dagen. Jag (eller annan ansvarig) kommer och öppnar och startar upp för dager, samt kommer till stängning och låser. Man behöver inte ansvara för nycklar. Spelarna är välkomna att stå i fiket och hjälpa till men det behöver vara en vuxen ansvarig på plats.

 

Instruktioner om vad man förväntas göra finns på plats i fiket, vill du ha en kopia kontakt Åsa eller leta efter original mailet.

 

Datum

Lag ansvarig

Tid Preliminär
(spelscheman kan ändras)

14-15/9

F10

Lör kl 9:30 - 17
Sön kl 10:30 - 18

21-22/9

U19

Lör kl 9 - 19
Sön kl 10:30 - 18

5-6/10

Åsa

 

12-13/10

P11

Lör 8:30-19
Sön 10:45-18

19-20/10

DU17/Damlaget

Lör 11:30-19
Sön 10:45-18

27/10

U20

12:30-20

3/11

P09 Gul (bara BEH match)

Sön Kl 13:30 - 18

9-10/11

Div 4

Lör 8:30-20
Sön 10:45-18

15-17/11

P09 Röd - USM

TBD

23-24/11

F11 (BEH match)

Lör 8:30-19
Sön 11-19

27/11

P09 Gul (bara BEH match)

Ons Kl 17:30 - 21:30

7-8/12

F12

Lör 10:15-19:30
Sön 10:45-18:30

14-15/12

P09 Röd (BEH match)

Lör 10:30-19
Sön 11-19

21/12

Åsa

Lör 11:45 - 19

2025

 

 

11-12/1

P12 (BEH match)

Lör 8:30-19
Sön 10:30-17:30

18-19/1

PRELL: F13/14 (BEH match)

Lör 8:30-19
Sön 10:45-18

25-26/1

P10

Lör 8:30-19
Sön 11-19

1-2/2

PRELL: P13 (BEH match)

Lör 10-19
Sön 10:30-18

8-9/2

HU17

Lör 10-19
Sön 10:45-18

14/2

Åsa

Fre 18-21

15/2

PRELL: P14

Lör 12-19:30

16/2

P12

TBD

 

Från Tyresö Basketwww.sportadmin.se - Föreningens bästa vän

 

2024-09-23 21:40

Hej Coacher och lagadmin,

Nu är matcherna igång, här kommer en liten påminnelse om vad som gäller i Forellhallen under helgerna.

 

Helger
Första laget ut är ansvarig för att ta fram och ställa ordning stolar och sekretariat. Sekretariats väskan och paddan finns på kansliet.

Fiket personal är på plats 1 tim innan match start, då kommer ni in i hallen och på kansliet. Jag tror att våra taggar fungerar 1 timma innan match start på helgerna, på veckodagar kommer vi in 30 min innan första träningen för dagen.

Sista matchen för dagen, laget är ansvariga för att ställa in stolar och plocka bort sekretariat, på sön morgnar är det träning så allt ska bort. Plocka bort skräp i hallen och läktaren. Kommunen städar inte på helgerna, vi sköter det. Någon ansvarig (oftast Åsa) kommer och låser hallen för dagen. 

 

Sekretariat
Lagen ansvarar för att tillsätta sekretariat, föräldrar kan köpa sig fri om man inte vill/kan sitta. Då kontaktar föräldrarna mig på kansliet@tyresobasket.se så hjälper jag till att förmedla. Föräldrarna eller lagkassan betalar direkt till den som sitter. Ja behöver veta på onsdagen om ni behöver hjälp.

Jag kommer att hålla sekretariats utbildning med start nästa vecka, mer info kommer imorgon.

 

Fika Schema
Jag väntar med att skicka ut fika schemat tills nivå 4 och EB matcher är lagda. Tills dess kommer jag att prata med lagen direkt om ni får en helg innan schemat kommer ut. I helgen är det HU19 som är ansvariga.

 

Matcher i SportAdmin
Som ni nu vet så kan vi importera matcherna i SportAdmin. Ev ändringar (tid/datum/hall) ska automatisk uppdateras i SportAdmin. MEN... om en match är stuken så kommer inte den inte automatisk tas bort i SportAdmin, du måste själv ta bort den. Glöm inte att dubble kolla mot Profixio så att det är rätt i SportAdmin.

 

Träningar under veckodagar
En liten påminnelse att tar du fram material och bollar skall de plockas under efter din träningen, eller stäm av med laget efter att de ska använda materialet/bollar.

Glöm inte att rapportera närvaro i SportAdmin, det är en stor post med pengar som vi får via LOK stödet så slarva inte att ta närvaro... vi vet att det är långt ifrån alla som svarar på kallelserna.

 

TIPS... Vi skulle vara glada om ni alla kallar era spelare till dam och herrlaget matcher, det är många som är i hallen och är ni fler än 3 st från samma lag får vi LOK pengar.

Hälsningar

Åsa

 

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter frćn föreningen
Tyresö Basket, 25/11 15:34 
Tyresö Basket, 21/11 09:46 
Tyresö Basket, 13/11 21:11 
Tyresö Basket, 06/11 15:43 
Tyresö Basket, 28/10 20:45 
https://www.sponsorhuset.se/handla-smart/popup/popup.js.php?club_id=17498